maanantai 22. kesäkuuta 2015

Juhannuksen road trip, osa 1.: Helsinki - Tammisaari

Mulle aukeni kuin vahingossa vapaa juhannus, ja ehdin jo hetken jos toisenkin miettiä, että mitä tekemistä mä keksin itselleni perjantaiksi. Jostain netin syövereistä osui silmiini We love Helsingin järkkäämät juhannustanssit ja minuutin päästä mulla oli tanssikaveriksi houkuteltu ystäväni Mari. Vielä kun keksittiin Jonaksen kanssa toteuttaa meidän Tammisaari - Hanko road trip lauantaista sunnuntaihin, niin johan oli juhannuksen plääni selvillä.

Perjantaina raahauduin yötöistä puolikuolleena Helsinkiin menevään bussiin. Uupumus kuitenkin katosi, kun saavuin Marin luo ja suuntasimme piknikille. Jopa aurinko näyttäytyi siinä istuskellessamme ja jossain kauempana joku yksinäinen kitarasankari soitteli niitä näitä. Ilta ja yö kuluikin Kaikussa tanssien niin, että nukkumaan raahauduttiin vasta auringon noustessa uudelleen. Aika mahtavaa!
Aamulla fiilis ei kyllä ollut enää ihan niin mahtava, kun roudasin itseni ja rinkkani muutaman tunnin yöunien jälkeen junaan ja jatkoin juhannusmatkaani Hyvinkäälle ja sieltä edelleen Jonaksen kanssa Tammisaareen. Matkalla poikettiin Snappertunan idyllisen kylän läpi sekä pysähdyttiin ihmettelemään Raaseporin linnaa. Mä olin ihan fiiliksissä linnasta, ja näin silmissäni kaikki ritarit ja linnanneidot siellä raunioiden keskellä.

Iltapäivällä saavuimme Tammisaareen, joka oli hämmästykseksemme täysin autio! Olimme kuvitelleet, että paikka tursuaisi mökkiläisiä, mutta kaupunki oli lähes aavemaisen hiljainen. Parin tunnin välikuoleman jälkeen oli hyvä lähteä haahuilemaan ilman päämäärää, ja löysimmekin toinen toistaan söpömpiä kujia ja taloja. Käveleminen oli lievästi sanottuna hidasta, sillä olen omaksunut erittäin hyvin yhden bloggaajan perusominaisuuden: kaikki, siis aivan kaikki, pitää kuvata.

Onneksi Jonas oli hieman muistuttamassa siitä, että meillä oli illaksi pöytävaraus ravintolaan. Olimme siis tehneet varauksen siinä uskossa, että kaupunki on täynnä niitä mökkiläisiä ja viimeisistä ruoan rippeistä joutuu taistelemaan, mutta kuinkas kävikään: olimme lähes ainoita asiakkaita koko raflassa. Tarjoilijoitakin nauratti meidän varautuminen...! Vedettiin navat täyteen Bossanova Steak Housessa, jota voin kyllä suositella kaikille Tammisaareen matkaaville niin sijainnin (meren rannalla, ylläri!), sisustuksen, ruoan, tarjoilijoiden asiantuntevuuden sekä loistavan palvelun puitteissa. Hotellille kävelimme pitkin rantoja ja pysähdyimme vielä yhdelle asiakkaista tyhjälle merenrantaterassille juomaan kaakaota ennen nukkumaanmenoa. Väitän, että nautittiin Tammisaaresta paljon enemmän noin, kun silloin kuin siellä on pahimmat ruuhkat. Vaikka mikään varsinainen nähtävyys ei ollut auki, niin kokemus oli silti jotenkin taianomainen. Ihan kuin koko kaupunki olisi ollut meidän!

1. Oli kyllä huippu juhannus sun kanssa! <3 kiiiiiitos seurasta, minut oli helppo ylipuhua ;)
    Ihanalta kn näyttäny toi teijänki reissu! Ois pitäny hypätä sun rinkkaan salamatkustajaks ;)

1. Kiitos itsellesi murunen! :) tää täytyy ehkä ottaa uusiksi aiemmin kuin vasta seitsemän vuoden päästä :D <3