sunnuntai 19. helmikuuta 2017

Juoksutavoitteet 2017

Pitkästä aikaa minulla on juoksutavoitteita. Konkreettisia ja varmasti tälle kunnolle tarpeeksi haastavia. Tavoitteena on juosta tänä vuonna kolme puolimaratonia maaliin saakka. Toukokuussa Helsingissä HCR, kesäkuussa Pullukka Run Kuopiossa ja syyskuussa Tampereen puolimaraton.

Olen ihan superinnostunut, mutta hieman jännäilen sitä kuinka kroppa ja etenkin tuo ikuinen murheenkryynini eli oikea polveni kestää moisen juoksupläjäyksen. Raskauden jälkeen myös koko kropan juoksunsietokyky on arvoitus, joten täytyy mennä aikalailla treeni kerrallaan ja vaihtaa tarvittaessa juoksu hiihtoon tai vesijuoksuun.

Mutta hei, niin siistiä olla taas siinä kuosissa, että puolimaratonin juokseminen on ylipäätään mahdollista. Tässäpä vielä tämän viikon treenailut noin niin kuin introna tuleviin juoksupostauksiin;

MAANANTAI:
jooga 15 min
juoksu/kävely vaunujen kanssa 1h / 7,5 km

TIISTAI:
juoksu 30 min / 4km
(+vaunujen kanssa kävelyä)
 
KESKIVIIKKO:
jooga 15 min
juoksu 30 min / 4km
(+vaunujen kanssa kävelyä)

TORSTAI:
kuntosali 1h

PERJANTAI:
lepo
(+ vaunujen kanssa kävelyä)

LAUANTAI:
hiihto 1h / 10 km

SUNNUNTAI:
kuntosali 45 min
(+ vaunujen kanssa kävelyä)

Erityisesti ilahdutti kaksi (2!!) kuntosalikäyntiä ja lauantain leppoisa hiihtolenkki. Eiköhän se juoksukin lähde sieltä kulkemaan pikkuhiljaa. Hidastahan tuo vielä on, vaan mikäs kiire tässä.